Voorbereiding

Na 'blijf in uw kot', gewone lockdowns en lockdown lights kan ik er eindelijk nog eens op uit trekken.
Enne ... het gaat weer noordwaarts.

De bestemming wordt Noorwegen. Daar was ik nog niet eerder dus ik ben zeer benieuwd.

De keuze viel op fly-drive Vesterålen en Lofoten met een afsluitende citytrip Oslo.


Wandelen, mooie uitzichten, musea en ja hoor, een kleine kans op noorderlicht (in Vesterålen en Lofoten die beide redelijk noordelijk gelegen zijn). 

© Foto: Kristin Folsland Olsen

Ik droomde al langer van een bezoek aan Noorwegen maar het kwam er nooit van. Het echte zoeken naar een bestemming begon pas half september 2021. Ik heb maar 1 periode dat ik weg kan dus veel keuze was er niet. Ik heb verschillende sites voor mogelijke reispakketten vergeleken. Het moeilijkste was om vluchten te vinden. Er is nog geen groot aanbod. Uiteindelijk geboekt op 01.10.2021 bij Noorderhuis (het vroegere North and Away).

De heenvlucht gaat van Brussel via Kopenhagen en Oslo naar Evenes. Allemaal korte vluchten, dus hopen dat ik nergens een verbinding mis.
Na het bezoek aan Vesterålen en Lofoten vlieg ik naar Oslo voor een citytrip en daarna weer naar huis.

Het aftellen duurt deze keer helemaal niet lang.
Van 14 tot 24 oktober 2021 ga ik weer een fantastische reis beleven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten